09197981547 info@degarnesh.com

دگرنش

 

 

تحولی در نگرش

منتورینگ

تفاوت بین کوچینگ و منتورینگ چیست؟

 

یکی از متداول‌ترین سئوالاتی که از من به عنوان مربی پرسیده می‌شود این است که تفاوت منتورینگ و کوچینگ چیست؟

در حالی که مهارت‌های مورد نیاز و مشابه هستند هر دو به عنوان ابزار توسعه حرفه‌ای استفاده می‌شوند ولی ساختار و نتیجه کاملا متفاوت دارند.

 

  • کوچینگ در یک محیط کسب و کار در درجه اول بر کمک به افراد با عملکرد فعلی خود متمرکز است تا آنها را برای نقش فعلی با موقعیت بعدی خود متناسب سازد.

 

  • با این حال منتورینگ یک رابطه یادگیری است و به طور کلی بر توسعه شغلی طولانی مدت متمرکز است. هدف اصلی هدایت رشد شخصی، ایجاد مهارت‌ها، دانش و درک است. منتور ممکن است از مهرت‌های کوچینگ در مکالمات خود استفاده کنند، اما نقش منتور گسترده‌تر از نقش کوچ است و ممکن است شامل باز کردن درها، ایجاد ارتباط و به اشتراک گذاری تجربیات باشد.

منتور:

منتور، یک مشاور با تجربه و قابل اعتماد است. سیستم آموزش کارکنان که بر اساس آن یک فرد ارشد یا با تجربه‌تر منتور) به عنوان منتور یا راهنما برای یک جوان یا فرد با تجربه منصوب می‌شود. کارآموز مربی مسئول ارائه پشتیبانی و بازخورد در مورد فردی است که مسئولیت او را بر عهده دارد. کسی است که دانش، مهارت و یا تجربه خود را به اشتراک می‌گذارد تا به دیگری کمک کند و منجر به پیشرفت و رشد شود. یک نکته برای توضیح: در حالی که بسیاری از سازمان‌ها برنامه‌های مربیگری درون‌سازمانی را ارائه می‌دهند، اغلب به عنوان بخشی از یک برنامه آموزش رهبری، معمولاً منتورها با مربیان خارج از سازمان خود کار می‌کنند. منتور یک شخص با تجربه کاری بالاست که مشاوره را بر اساس تجربیات خود پیش می‌برد و راهنمایی‌های کاملا ملموس ارایه می‌دهد و نه صرفا مطالب آکادمیک.

کوچ:

کسی است که به مشتری در مورد اهدافش راهنمایی می‌کند و به او کمک می‌کند تا به پتانسیل کامل خود برسد. همکاری با مشتریان در یک فرآیند تفکر برانگیز و خلاقانه که آنها را الهام می‌دهد تا پتانسیل شخصی و حرفه‌ای خود را به حداکثر برسانند. کوچ و منتور را می‌توان بر اساس تخصص در صنعت (بانکداری، مراقبت‌های بهداشتی، تولید)، تخصص موقعیت (بازاریابی، امور مالی، منابع انسانی)، مجموعه مهارت (سخنگوی، رئیس کمیته، مجری کنفرانس) یا سایر تخصص‌های ارزشمند برای کار با متخصصان انتخاب کرد. که می‌تواند زندگی یک حرفه‌ای را بهبود بخشد، از خدمات اجتماعی گرفته تا خدمات هیئت مدیره. کوچ با تکنیک پرسشگری و گوش دارن فعال، مشاور را به پاسخ چالش خود هدایت می‌کند.
……………………………………….

دگرنش، با رویکرد تغییر در نگرش، در ۶ بخش اصلی ارائه خدمات می­‌کند.

تیم دگرنش، متشکل از افراد متخصص کارآزموده با تجربه کاری بالا در زمینه آکادمی و اجرا می‌باشد. اجرای تکنیکال، رعایت استانداردها، پشتیبانی بالا و تمرکز بر پیاده‌­سازی، باعث شده تا از دیگر همکارانمان متمایز شویم.